Ciekawostki

Historia Święta Dziękczynienia

User Rating: / 33
KiepskiSuper 

We wrześniu 1620 roku mały statek o nazwie „Mayflower” opuścił angielski Plymouth ze 102 pasażerami na pokładzie. Była to mieszanka religijnych separatystów szukających nowego domu, gdzie mogliby swobodnie praktykować swą wiarę, jak i innych osobników skuszonych obietnicą prosperity i własności ziemskiej w Nowym Świecie. Po zdradliwym i niewygodnym 66-dniowym rejsie zarzucili kotwicę blisko przylądka Cape Cod, daleko na północ od ich celu, czyli ujścia rzeki Hudson. Miesiąc później Mayflower przepłynął zatokę Massachusetts, gdzie Pielgrzymi, jak teraz się na nich mówi, zaczęli zakładanie wsi Plymouth
Indianin Squanto

Read more...

 

Historia wyborów samorządowych

User Rating: / 4
KiepskiSuper 

Dziś w Polsce przypadają wybory samorządowe. To już szósty raz w naszym kraju mamy ten przywilej, że możemy wybierać osoby, które będą nas reprezentowały na najniższych szczeblach władzy, a za razem na tych najbliższych nas samych. Oto krótka historia dotychczasowych wyborów samorządowych w Polsce.

Read more...

 

Tajemnica Lusitanii

User Rating: / 6
KiepskiSuper 

Podczas wizyty na południowym wybrzeży Irlandii, w jednym z najpiękniejszych miejsc na tej wyspie zwanym Old Head of Kinsale przyjaciel naszego portalu historycznego, pan Rafał Kostrzewa natrafił na miejsce upamiętniające 1198 ofiar, które zginęły w katastrofie pasażerskiego statku Lusitania, i przesłał nam fotografie znajdującego się tam swoistego pomnika (wewnątrz artykułu).
Lusitania

Nie sposób w tym momencie nie powiedzieć paru słów na temat samej katastrofy, która kryje w sobie jedną z najbardziej elektryzujących tajemnic morskich. Ten transatlantyk, do czasu zbudowania Titanica uważany z najbardziej luksusowy statek świata, zatonął 10 mil od wspomnianych wybrzeży Irlandii 7 maja 1915 roku podczas rejsu z Nowego Jorku do Anglii. Okoliczności zatonięcia budzą wiele wątpliwości, tym bardziej, że to wydarzenie miało istotny wpływ na przyłączenie się USA do I Wojny Światowej.

Read more...

 

10 najsłynniejszych utraconych technologii

User Rating: / 15
KiepskiSuper 

Portal toptenz.net ogłosił listę 10 najsławniejszych przykładów zaginionych technologii. Pewnie nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak wiele takich przypadków miało miejsce. Niektóre potrzebowały czasu, aby zostać odkryte na powrót, ale inne do dziś pozostają legendą. Jak najbardziej zachęcam do zapoznania się z poniższą listą i zachęcam do dyskusji, czy ta selekcja została dokonana właściwie.

Mechanizm z Antykithiry

Read more...

 

Most w Ścinawie

User Rating: / 3
KiepskiSuper 

Powiększa się grono sympatyków portalu historia-news.pl. Jeden z nich, pan Rafał Kostrzewa, nadesłał nam zdjęcia niezwykle interesującego mostu w Ścinawie. Fotografie pozwolił nam opublikować, co też z wielką przyjemnością czynimy.

Oprócz fotografii, w artykule znajdziecie także sporo ciekawostek na temat historii samego mostu.

Read more...

 

Rocznica utworzenia Koreańskiej Strefy Demarkacyjnej

Dokładnie 57 lat temu utworzono Koreańską Strefę Demarkacyjną, kończąc tym samym Wojnę Koreańską. Zdemilitaryzowana strefa rozciąga się na 2000 metrów po obu stronach linii demarkacyjnej na długości około 230 kilometrów. Zarówno Północno-, jak i Południowokoreańskie rządy utrzymują, że strefa jest tylko tymczasową linią administracyjną, nie zaś trwałą granicą.
niebieskie chaty w Panmundżom

Panmundżom, niegdyś wioska, która znalazła się na linii demarkacyjnej, jest obecnie domem dla do grona niebieskich chat, które stoją bezpośrednio na wojskowej linii rozgraniczenia i, gdzie co jakiś czas urzędnicy ONZ i obu Korei siadają do negocjacji pokojowych.

Read more...

 

Początki sieci autostrad w Niemczech

User Rating: / 22
KiepskiSuper 

O tym, jak ważne są autostrady, doskonale zdawał sobie sprawę Adolf Hitler. Już w miesiąc po dojściu do władzy w styczniu 1933 roku kanclerz podpisał prawo o ustanowieniu przedsiębiorstwa budowy autostrad Rzeszy. Nie chodziło już, jak w przypadku Włochów, o pojedyncze odcinki dróg, ale o całą ich sieć łączącą wszystkie główne miasta kraju. W ten sposób Hitler rozwiązał problem wysokiego bezrobocia odziedziczonego po Republice Weimarskiej. Niedługo po rozpoczęciu programu pracę przy budowie autostrad znalazło 100 tys. robotników.

Read more...

 
More Articles...
Nasz Newsletter

*

(*) Pola obowiązkowe

Rozmiar czcionki