Najstarsze zwierzęta odkryto w Namibii

Naukowcy podczas wykopalisk w namibijskim parku narodowym odkryli przypominające gąbkę skamieniałości, o których mówią, że to mówią to pierwsze zwierzęta. To odkrycie przesunęłoby narodziny życia zwierząt miliony lat wstecz.
wejście do PN Etoszy

Na cieniutkie stworzenia w kształcie wazonu natrafiono w Parku Narodowym Etoszy i innych miejscach w całej Namibii w skałach pochodzących z okresy między 760 a 550 milionów lat temu. Tak wynika z publikacji jednego z badaczy w South African Journal of Science.

Oznacza to, że zwierzęta, które jak wcześniej uważano pojawiły się 600-650 milionów lat temu, rzeczywiście pojawiły się 100-150 milionów lat wcześniej. A naszymi przodkami były dziurawe gąbki wielkości płytki kurzu.

Zdaniem Tony'ego Prave'a, geologa z Uniwersytetu St. Andrews w Szkocji i współautora publikacji, dowody kopalne wskazują, że fakt iż zwierzęta pojawiły 760 mln lat temu pasuje dokładnie do hipotezy genetyków zwanej „zegarami molekularnymi”, co oznacza określanie wieku danego gatunku patrząc na procentowe różnice w DNA kolejnych gatunków.